Tagi

, , , , , , , , ,

„Piotr zaś rzekł: «Człowieku, nie wiem, co mówisz». I natychmiast, gdy on jeszcze mówił, zapiał kogut. A Pan obrócił się i spojrzał na Piotra. (…)  I Piotr wyszedłszy na zewnątrz, gorzko zapłakał.”

Łk.22,60-62

„Prosiłem Pana o różne rzeczy, modliłem się, dziękowałem… Zawsze jednak miałem kłopotliwe wrażenie, że On chciał bym Mu spojrzał w oczy…czego nie robiłem. Mówiłem do Niego, ale odwracałem wzrok, kiedy czułem, że On na mnie patrzy.

Patrzyłem zawsze gdzie indziej. I wiedziałem dlaczego: bałem się. Myślałem, że w Jego oczach napotkam spojrzenie wyrzucające mi jakiś grzech, za który nie żałowałem. Myślałem, że w w Jego oczach odkryję jakieś wymaganie: że było coś, czego On żądał ode mnie.

Wreszcie któregoś dnia zdobyłem się na odwagę i spojrzałem. W Jego oczach nie było ani wyrzutu, ani wymagań. Jego oczy mówiły jedynie: „Kocham cię”. Patrzyłem uważnie przez dłuższą chwilę.Oczy miały ten sam wyraz: „Kocham cię”.

I tak jak Piotr, wyszedłem i rozpłakałem się”.

Anthony de Mello

KODAK Digital Still Camera

